Contact

INSCHRIJVEN GROEPSLES

Voor elke les dien je je op voorhand online te registreren (ook voor een proefles). Ben je nog niet gekend bij Zensa Yoga? Maak dan eerst een nieuwe gebruiker aan op ons reservatiesysteem. Elke les heeft een maximum aantal deelnemers om voor elke deelnemer voldoende ruimte te garanderen, bijgevolg is reserveren verplicht.

  • Ga naar www.momoyoga.nl/zensayogaopwijk en maak een account aan.

  • Kies de datum en de les die je wenst te volgen. Opteer voor een beurtenkaart of abonnement.

INSCHRIJVEN ONLINE LES

Op het online platform vind je een breed aanbod met verschillend yogastijlen, pilates en meditatie (mindfulness). Jij volgt de lessen op jouw tempo, waar en en wanneer je wil. Met ‘Zensa Yoga Online Membership’ krijg je onbeperkt toegang tot het online lessenplatform : meer dan 85 videolessen en wekelijks tal van nieuwe inspirerende lessen.

INSCHRIJVEN PRIVE-LES
Yoga Teacher Training in België

Heb je fysieke klachten, kan je niet goed slapen, weet je niet hoe je je stress kan aanpakken? Voor iedereen die de energie, of de fysieke capaciteit niet heeft om naar een groepsles te komen, werk ik graag 1-op-1. We benaderen jouw klacht heel erg op maat. Dit kan éénmalig, maar ook in een yoga-coaching traject​.

  • Stuur een e-mail naar sarah@zensayoga.be en omschrijf alvast kort jouw wensen

  • of bel naar 0473/715998

Inschrijven en reserveren voor een groepsles in de studio

Voor elke les dien je je op voorhand online te registreren (ook voor een proefles). Ben je nog niet gekend bij Zensa Yoga Opwijk?  Dan maak je eerst een nieuwe gebruiker aan op ons reservatiesysteem. Elke les heeft een maximum aantal deelnemers. Dit om voor elke deelnemer voldoende ruimte te kunnen garanderen, bijgevolg is registreren op voorhand verplicht.

Van zodra je voor een les inschrijft, word je in de les verwacht. Online annuleren kan tot 4 uur voor aanvang. Daarna zal je beurt aangerekend worden. Je les annuleren doe je via het online systeem. Dit kan niet via e-mail, Facebook, Instagram, en ook niet telefonisch. Ben je vergeten te annuleren, of ben je niet op tijd in de les, dan ben je helaas je beurt kwijt. Je aanwezigheid registreren kan nog tot 1 minuut voor de start van de les indien er nog plaats is.

Betalingen

-Betalen gebeurt voorafgaand online via het reservatiesysteem

-Maandkaarten of beurtenkaarten worden niet terugbetaald.  Maandkaarten zijn persoonlijk en kunnen niet doorgegeven worden. Kosteloos verlengen kan enkel om medische redenen met een doktersattest.

Het uurrooster kan ten allen tijde gewijzigd worden.

Geldigheid van de kaarten (beurten- of maandkaarten)

-Een maandkaart is exact 1 maand geldig.  Start jouw kaart bijvoorbeeld op 01/02/2020 dan eindigt de geldigheid op 01/03/2020.  Maandkaarten moet je zelf verlengen via ons reservatiesysteem, indien gewenst.

-Beurtenkaarten hebben een geldigheid van 1 jaar.

-De kaarten (beurten- of maandkaarten) bestaan enkel online. zo kan je je kaart nooit verliezen.

Bereikbaarheid en Parkeren

– Kom je met de fiets, dan gebruik je de fietsenstalling binnen. Bel aan, en neem je fiets mee naar binnen. De fietsenrekken zijn links voor de ontvangstruimte.

– Kom je met de wagen. Parkeer dan in de omgeving de studio (adres : Stationsstraat 10, Opwijk)

  • je kan steeds op de parking van het station van Opwijk parkeren. Op 4 minuten te voet van Zensa Yoga.
  • ook in de Stationsstraat kan je parkeren.  Opgelet : parkeerschijf verplicht!  Parkeer je niet voor garagepoorten, of daar waar uitdrukkelijk staat dat het verboden is.
  • je kan ook parkeren op de parking van de lagere school ‘De Duizendpoot’, of elders op de Ringlaan.  Op 1 minuut sta je in de yogastudio.
  • je kan je wagen ook kwijt in de Marktstraat, Heiveld, of Heirbaan. Je stapt 2 minuten naar de yogastudio.

– Kom je met de trein:  dan stap je af in Opwijk. (Lijn Brussel – Dendermonde). Je bent dan op 3 minuten verwijderd van de yogastudio, die je op je linkerkant zal vinden.

Goede Yogi regels

Bij registratie verbind je je met volgende huisregels. ​Zensa Yoga wil mensen een moment voor zichzelf gunnen. De 2 studio’s zijn speciaal ingerichte yogazalen. Je kan enkel toegang krijgen tot het gebouw via de ingangsdeur tussen de 2 garagepoorten, als de deur open is.  De ingangsdeur sluit 5 min. na aanvang van de les.  We kunnen je nadien niet meer binnen laten als de les bezig is!

– Wees steeds tijdig aanwezig : liefst exact op tijd.  Kom ten vroegste 5 min voor de les begint.

– Je komt met mondmasker aan naar de studio, en doet je mondmasker pas uit op je matje als de les begint.  Je zet je mondmasker op het einde van de les onmiddellijk terug op.

– Onmiddellijk als je binnenkomt in de yogastudio ontsmet je je handen.

– Voor je naar de yogastudio komt, ga je thuis naar het toilet.  Gebruik het toilet in de yogastudio liever niet.  Indien niet anders kan, kan je ze gebruiken maar dien je

1) verplicht je handen te wassen

2) de WC, de doorspoelknop, het kraantje en de klinken aan de binnen en buitenkant te ontsmetten met de spuitbus die in het toilet staat

– Zorg voor makkelijk zittende kledij, en breng je eigen drank mee. Er is geen gratis water en thee te verkrijgen, door Corona.

– Als je les buiten in de tuin doorgaat, loop je door naar buiten (en hou je je schoenen aan).  Als je les binnen in de zaal is, wacht je met mondmasker aan op instructies van je lesgeefster.

– Alle lessen worden op blote voeten gevolgd.  Schoenen kan je opbergen bij het binnenkomen van de ontvangstruimte.  We mogen de kleedkamers niet opstellen door Corona.  Doe je comfortabele yogakledij aan van thuis uit, en laat grote sportzakken en jassen in de auto.  Ook de lockers mogen we niet gebruiken, dus je neemt je gsm (die uitgeschakeld is) en je portemonnee naar de zaal.

– Door Corona, dien je je eigen matje mee te brengen, alsook je eigen handdoek.  Voor bepaalde lessen (alle yogalessen) heb je een deken nodig.  Kijk goed naar de omschrijving van de les die je geboekt hebt, om te zien welke materialen je best meebrengt.  Alle materialen zijn te koop op onze webshop: www.zensayoga.be/winkel.  Je kan online betalen, en we zetten het klaar voor je komst naar de studio.

Zensa Yoga Opwijk is niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen of diefstal, in de gebouwen van Zensa Yoga, Stationsstraat 10, Opwijk. De website en facebook-en instagrampagina’s worden regelmatig aangevuld met foto’s en/of filmpjes van voor, tijdens of na de lessen.  Indien je liever geen beeldmateriaal van jezelf of van je kind op het internet geplaatst ziet, gelieve dit dan te melden. Gsm’s staan op ‘stil’ als je de ontvangstruimte binnenkomt .

Blessures vermijden we natuurlijk liefst zo veel mogelijk, maar een ongeluk is soms snel gebeurd.  Zorg voor een goede verzekering, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Meld steeds vooraf blessures, lichamelijke ongemakken of zwangerschap aan je docent.

sarah Yoga Zensa

Praktisch

Je beoefent best yoga en pilates op een vrij lege maag.  Een zware maaltijd eet je het beste twee tot drie uur voor de les, een lichte maaltijd tot één uur voor de les. Een hongerig of zwak gevoel tijdens de les is trouwens ook niet fijn. Heb je niks of te weinig gegeten en ben je daar bang voor, experimenteer dan met lichte snacks, zoals: yoghurt, een paar noten of een vruchtensapje. Maar een halfuur voor yoga en pilates mag je echt niets zwaars meer eten.

Wat trek ik aan?

Doe kleding aan die comfortabel zit, je moet je er lekker in kunnen bewegen. Trek daarom iets aan dat gemakkelijk zit of rekbaar is. Alles wat knelt of juist te los zit, leidt je af van je practice (beoefening) en dat is niet de bedoeling. Veel vrouwen dragen een legging met topje, veel mannen een sportbroek (lang of kort) met mouwloos shirt (niet te los). Schoenen heb je niet nodig: yoga en pilates worden traditioneel op blote voeten beoefend.

Breng iets warms mee voor bij de eindontspanning : eventueel sokken en een trui, vest of droog shirt. Dekens zijn aanwezig.

Wat neem ik mee naar de les?

Door de Corona-maatregelen dien je je eigen matje mee te brengen naar de studio.  We verkopen kwaliteitsvolle matjes op onze webshop: www.zensayoga.be/winkel.

Een mat biedt je een zachte ondergrond en grip voor je handen en voeten.  Breng voor alle yogalessen je eigen dekentje mee (die gebruiken we voor onder de knieën, en voor een zalige eindrelaxatie).

Handdoek (gripdoek verplicht bij Hot Yoga)

Van dynamische lessen, zoals Hot Yoga, Hot Yin Yoga, Pilates, Yin & Yang Flow en Yoga Flow, krijg je het behoorlijk warm. Neem daarom een handdoek mee in de studio. Voor de Hot (Yin) Yoga is een gripdoek verplicht.  Je kan eentje kopen aan 25€ via onze webshop: www.zensayoga.be/winkel.  Of je brengt je eigen gripdoek mee van thuis.  Een gripdoek heeft silicone-nopjes aan de onderkant, waardoor je veel grip hebt met handen en voeten op de mat.

Neem een kijkje op onze webshop, zo geraak je helemaal uitgerust en ben je helemaal Corona-proof: www.zensayoga.be/winkel.  De artikels die je besteld en online betaald zullen dan klaar staan voor je bezoek aan de studio.

Waarom is het zo warm tijdens de les?

Tijdens een aantal lessen is het fijn om in een verwarmde ruimte (gemiddeld 22 graden) te werken. De warmte ontspant de spieren (wat het risico van blessures vermindert), het helpt het lichaam te reinigen, het voorkomt stijve spieren en de geest gaat er trager door werken, waardoor je je gemakkelijker kunt overgeven. Voor nieuwkomers is de hitte soms wennen.

Water

Een flesje water kan je meebrengen naar de studio.

Wanneer mag ik water drinken?

Voor en na de les kun je best water drinken. Onder andere om het detoxproces te bevorderen of ondersteunen. Het drinken van water voor de les ondersteunt het reinigende effect dat de yoga op gang brengt, het drinken van water na de les vult het lichaamsvocht aan.

Hot Yoga en Hot Yin Yoga

Voor deze lessen dien je een algemene goede gezondheid te hebben om deel te nemen.  Deze lessen vergen veel van je lichaam omdat ze op 40° gegeven worden.  Heb je mogelijks hart- & vaatafwijkingen, lage/hoge bloeddruk, hoge cholesterol,  astma, beenbreuk, suikerziekte, overspannen spieren, algehele vermoeidheid, slapeloosheid, algemene verminderde gezondheid door andere ziekten, dan consulteer je beter eerst een art vooraleer deel te nemen. Ben je zwanger?  Dan wacht je best tot 3 maanden na de bevalling om met deze lessen te beginnen.

Eerste keer, wat breng je mee:

– jouw enthousiasme
– in deze lessen is het gebruik van gripdoeken verplicht. Dit zijn doeken die de volledige oppervlakte van je mat bedekken, waardoor uitglijden op de natte mat vermeden wordt.  Indien je geen gripdoek hebt, kan je eentje huren per les aan 2€ of eventueel kopen aan 25€.
– de matjes zijn beschikbaar in de studio, die mag je gratis gebruiken. Je mag natuurlijk altijd jouw persoonlijke mat van thuis meebrengen.
– een grote drinkbus met water. Je kan ook water nemen in de studio, maar het is aangeraden om voordien zeker al 1,5 liter water gedronken te hebben (2u voordien)
– losse, lichte kledij (topje, short,..)
-Meld je de eerste keer aan 20 min. voor de les begint.  Je dient nog een formulier in te vullen en te ondertekenen over je gezondheid.
– berg je waardevolle spullen weg in de lockers en breng matje, handdoek, water en sleutel mee naar de les

Voor de les heb je een lichte maaltijd genuttigd.
Wat doe je tijdens de les Hot (Yin) Yoga:
-drink in kleine beetjes
-luister goed naar de instructies die gegeven worden
-heb je het te benauwd, of moet je dringend naar de WC, stap gerust uit de zaal zonder de anderen te storen

Wat doe je na een les Hot (Yin) Yoga:
– je blijft nog even liggen in ‘savasana’ op je rug, laat je hartslag terug zijn normaal ritme aannemen
– kom voorzichtig terug rechtstaan, het kan zijn dat je je een beetje duizelig voelt
– geniet van de endorfines die door je lichaam razen
– neem een verkwikkende douche
-opgelet: er is maar 1 douche in de studio, dat betekent aanschuiven: douchen doe je op 2 min, zo kunnen de anderen achter ook douchen, ofwel douche je je thuis
– geniet van lekkere thee of water

Heb je je geregistreerd voor de eerste les Hot Yoga of Hot Yin Yoga, kom dan zeker minstens 20 min.voor de les start naar de studio.  Je dient de eerste keer een gezondheidsverklaring in te vullen en te ondertekenen. Wil  je dit graag op voorhand al doen, het betreft dit document : gezondheidsverklaring