Inschrijven en reserveren

Voor elke les dien je je op voorhand online te registreren (ook voor een proefles). Ben je nog niet gekend bij Zensa Yoga Opwijk?  Dan maak je eerst een nieuwe gebruiker aan op ons reservatiesysteem Momoyoga. Elke les heeft een maximum aantal deelnemers. Dit om voor elke deelnemer voldoende ruimte te kunnen garanderen, bijgevolg is registreren op voorhand verplicht.

 

Van zodra je voor een les inschrijft, wordt je in de les verwacht. Online annuleren kan tot 3 uur voor aanvang. Daarna zal je beurt aangerekend worden. Je les annuleren doe je via het online systeem Momoyoga. Dit kan niet via e-mail, Facebook, Instagram, en ook niet telefonisch. Ben je vergeten te annuleren, of ben je niet op tijd in de les, dan ben je helaas je beurt kwijt. Je aanwezigheid registreren kan nog tot 1 minuut voor de start van de les indien er nog plaats is.

Betalingen

De tarieven vind je hier.

-Betalen kan je cash ter plaatse ruim voor de les (10 min. voor aanvang van de les). 

-Betalen kan ook ter plaatse via Payconiq (download dan eerst de app)

-Betalen kan ook via overschrijving op het rekeningnummer: IBAN BE24 3631 7002 1438 op naam van Zensa Yoga Opwijk, Stationsstraat 10, 1745 Opwijk.

Maandkaarten of beurtenkaarten worden niet terugbetaald.  Maandkaarten zijn persoonlijk en kunnen niet doorgegeven worden. Kosteloos verlengen kan enkel om medische redenen met een doktersattest. 

 

Het uurrooster kan ten allen tijde gewijzigd worden.

 

Geldigheid van de kaarten (beurten- of maandkaarten)

-Een maandkaart is exact 1 maand geldig.  Start jouw kaart bijvoorbeeld op 01/02/2018 dan eindigt de geldigheid op 01/03/2018.  Maandkaarten moet je zelf verlengen via ons reservatiesysteem, indien gewenst.

-Een driemaandenkaart is exact 3 maanden geldig.  Start jouw kaart op 01/02/2018 dan eindigt de geldigheid van de kaart op 01/05/2018.  Ook deze kaart moet je zelf verlengen via ons reservatiesysteem.

-Beurtenkaarten hebben een geldigheid van 2 jaar, of 24 maanden. 

-De kaarten (beurten- of maandkaarten) zijn enkel electronisch via Momoyoga, zo kan je je kaart nooit verliezen. 

Bereikbaarheid en Parkeren

-Kom je met de fiets, dan gebruik je de fietsenstalling binnen. Bel aan, en neem je fiets mee naar binnen. De fietsenrekken zijn links voor de ontvangstruimte.

-Kom je met de wagen. Parkeren dan in de omgeving van Zensa Yoga Opwijk, Stationsstraat 10, Opwijk

-je kan steeds op de parking van het station van Opwijk parkeren. Op 4 minuten te voet van Zensa Yoga.

-ook in de Stationsstraat kan je parkeren.  Opgelet : parkeerschijf verplicht!  Parkeer je niet voor garagepoorten, of daar waar uitdrukkelijk staat dat het verboden is.

-je kan ook parkeren op de parking van de lagere school 'De Duizendpoot', of elders op de Ringlaan.  Op 1 minuut sta je in de yogastudio.

-je kan je wagen ook kwijt in de Marktstraat, Heiveld, of Heirbaan. Je stapt 2 minuten naar de yogastudio.

-Kom je met de trein:  dan stap je af in Opwijk. (Lijn Brussel - Dendermonde). Je bent dan op 3 minuten verwijderd van de yogastudio, die je op je linkerkant zal vinden.

Goede Yogi regels

Bij registratie verbind je je met volgende huisregels. ​Zensa Yoga wil mensen een moment voor zichzelf gunnen. De 2 studio's zijn speciaal ingerichte yogazalen. Je kan enkel toegang krijgen tot het gebouw via de ingangsdeur tussen de 2 garagepoorten, als de deur open is.  De ingangsdeur sluit 5 min. na aanvang van de les. Lessen gaan steeds door, vanaf 1 aanwezige.

-Wees steeds tijdig aanwezig : ten laatste 10 min. voor aanvang van de les.

-Zet bij je aankomst je gsm uit: het laatste wat we willen is gestoord worden door vervelende beltonen of geluidjes.

-Zorg voor makkelijk zittende kledij, en breng eventueel eigen drank mee. Er is gratis water te verkrijgen, alsook thee na de les.

-Alle lessen worden op blote voeten gevolgd.  Schoenen kan je opbergen in de kleedruimte of bij het binnenkomen van de ontvangstruimte. 

-Er zijn matjes, blokken, riemen, dekens, kussens en bolsters aanwezig in de zaal.  Je mag uiteraard steeds je eigen materiaal meebrengen. De materialen mogen gratis gebruikt worden, mits respect voor het materiaal. 

Zensa Yoga Opwijk is niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen of diefstal, in de gebouwen van Zensa Yoga, Stationsstraat 10, Opwijk. De website en facebook-en instagrampagina’s worden regelmatig aangevuld met foto’s en/of filmpjes van voor, tijdens of na de lessen.  Indien je liever geen beeldmateriaal van jezelf of van je kind op het internet geplaatst ziet, gelieve dit dan te melden. Gsm's staan op 'stil' als je de ontvangstruimte binnenkomt en zijn niet toegelaten in de yogazaal. 

Blessures vermijden we natuurlijk liefst zo veel mogelijk, maar een ongeluk is soms snel gebeurd.  Zorg voor een goede verzekering, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Meld steeds vooraf blessures, lichamelijke ongemakken of zwangerschap aan je docent.

Praktisch

Kan ik eten vóór de les? 

Het beste beoefen je yoga en pilates op een vrij lege maag.  Een zware maaltijd eet je het beste twee tot drie uur voor de les, een lichte maaltijd tot één uur voor de les. Een hongerig of zwak gevoel tijdens de les is trouwens ook niet fijn. Heb je niks of te weinig gegeten en ben je daar bang voor, experimenteer dan met lichte snacks, zoals: yoghurt, een paar noten of een vruchtensapje. Maar een halfuur voor yoga en pilates mag je echt niets zwaars meer eten.

Wat trek ik aan? 

Doe kleding aan die comfortabel zit, je moet je er lekker in kunnen bewegen. Trek daarom iets aan dat gemakkelijk zit of rekbaar is. Alles wat knelt of juist te los zit, leidt je af van je practice (beoefening) en dat is niet de bedoeling. Veel vrouwen dragen een legging met topje, veel mannen een sportbroek (lang of kort) met mouwloos shirt (niet te los). Schoenen heb je niet nodig: yoga en pilates worden traditioneel op blote voeten beoefend.

Breng iets warms mee voor bij de eindontspanning : eventueel sokken en een trui, vest of droog shirt. Dekens zijn aanwezig.

Wat neem ik mee naar de les? 

Yoga & pilatesmatjes, en allerlei materialen (props) zijn beschikbaar in de studio

Een mat biedt je een zachte ondergrond en grip voor je handen en voeten. Je mag je eigen matje meebrengen.  In principe is dat voor jou misschien prettiger en alleszins hygiënischer om zelf eentje te hebben

Handdoek (gripdoek verplicht bij Hot Yoga)

Van dynamische lessen, zoals Hot Yoga, Hot Yin Yoga, Pilates, Yin & Yang Flow en Yoga Flow, krijg je het behoorlijk warm. Neem daarom een handdoek mee in de studio. Voor de Hot (Yin) Yoga is een gripdoek verplicht.  Je kan 1 huren aan 2€ of eentje kopen aan 20€.  Of je brengt je eigen gripdoek mee van thuis.  Een gripdoek heeft silicone-nopjes aan de onderkant, waardoor je veel grip hebt met handen en voeten op de mat bij intense ‘warme’ oefeningen.

Waarom is het zo warm tijdens de les? 

Tijdens een aantal lessen is het fijn om in een verwarmde ruimte (gemiddeld 22 graden) te werken. De warmte ontspant de spieren (wat het risico van blessures vermindert), het helpt het lichaam te reinigen, het voorkomt stijve spieren en de geest gaat er trager door werken, waardoor je je gemakkelijker kunt overgeven. Voor nieuwkomers is de hitte soms wennen.

Water

Een flesje water kan je meebrengen naar de studio. Voor of na de les is er gratis water en Yogi-Tea. 

Wanneer mag ik water drinken? 

Voor en na de les kun je best water drinken. Onder andere om het detoxproces te bevorderen of ondersteunen. Het drinken van water voor de les ondersteunt het reinigende effect dat de yoga op gang brengt, het drinken van water na de les vult het lichaamsvocht aan.

Hot Yoga en Hot Yin Yoga

Voor deze lessen dien je een algemene goede gezondheid te hebben om deel te nemen.  Deze lessen vergen veel van je lichaam omdat ze op 40° gegeven worden.  Heb je mogelijks hart- & vaatafwijkingen, lage/hoge bloeddruk, hoge cholesterol,  astma, beenbreuk, suikerziekte, overspannen spieren, algehele vermoeidheid, slapeloosheid, algemene verminderde gezondheid door andere ziekten, dan consulteer je beter eerst een art vooraleer deel te nemen. Ben je zwanger?  Dan wacht je best tot 3 maanden na de bevalling om met deze lessen te beginnen.

Eerste keer, wat breng je mee:

- jouw enthousiasme,

-in deze lessen is het gebruik van gripdoeken verplicht. Dit zijn doeken die de volledige oppervlakte van je mat bedekken, waardoor uitglijden op de natte mat vermeden wordt.  Indien je geen gripdoek hebt, kan je eentje huren per les aan 2€ of eventueel kopen aan 20€.

- de matjes zijn beschikbaar in de studio, die mag je gratis gebruiken. Je mag natuurlijk altijd jouw persoonlijke mat van thuis meebrengen.

- een grote drinkbus met water. Je kan ook water nemen in de studio, maar het is aangeraden om voordien zeker al 1,5 liter water gedronken te hebben (2u voordien)

- losse, lichte kledij (topje, short,..)

Meld je de eerste keer aan 20 min. voor de les begint.  Je dient nog een formulier in te vullen en te ondertekenen over je gezondheid.

- berg je waardevolle spullen weg in de lockers en breng matje, handdoek, water en sleutel mee naar de les

Voor de les heb je een lichte maaltijd genuttigd.

Wat doe je tijdens de les Hot (Yin) Yoga:

-drink in kleine beetjes

-luister goed naar de instructies die gegeven worden

-heb je het te benauwd, of moet je dringend naar de WC, stap gerust uit de zaal zonder de anderen te storen

Wat doe je na een les Hot (Yin) Yoga:

- je blijft nog even liggen in ‘savasana’ op je rug, laat je hartslag terug zijn normaal ritme aannemen

- kom voorzichtig terug rechtstaan, het kan zijn dat je je een beetje duizelig voelt

- geniet van de endorfines die door je lichaam razen

- neem een verkwikkende douche 

->opgelet: er is maar 1 douche in de studio, dat betekent aanschuiven: douchen doe je op 2 min, zo kunnen de anderen achter ook douchen, ofwel douche je je thuis

- geniet van lekkere thee of water

IN ELK GEVAL:  VOOR JE AAN HOT YOGA (40°) OF HOT YIN YOGA (40°) BEGINT, CONSULTEER JE BEST JE ARTS OF DOKTER. 

Heb je je geregistreerd voor de eerste les Hot Yoga of Hot Yin Yoga, kom dan zeker minstens 20 min.voor de les start naar de studio.  Je dient een document te ondertekenen waarin het volgende is vermeld:

Naam:     

Voornaam:

Adres:

Geboortedatum:

Beroep:

Mobiele telefoon:

Contact + telefoonnummer in geval van spoed:

Hoe heeft u ons gevonden: vriend/kennis/familie, flyer/poster, brievenbus-reclame, OpwijksLeven, Goeiedag, Cursiefje, Facebook, Instagram, van horen zeggen, andere.......................................................(doorstreep wat niet past)

Verantwoordelijkheidsverklaring:

----------------------------

Om het beste te garanderen voor uw gezondheid tijdens het uitoefenen van deze Hot Yoga (40°) of Hot Yin Yoga (40°), bent u zelf verantwoordelijk om voor elke Hot Yoga (40°) of Hot Yin Yoga (40°) die u gaat beoefenen, volgende regels te aanvaarden:

-ik moet onderzocht worden door een gekwalificeerde (sport)arts, en dit in de laatste 6 maanden voorafgaand aan de les, en die moet me 'gezond' verklaren alsook volledig geschikt om alle oefeningen tijdens de Hot Yoga (40°) of Hot Yin Yoga (40°) te kunnen uitvoeren.

-ik zal u schriftelijk op de hoogte brengen in geval van bepaalde ziekte, en het is mijn verantwoordelijkheid om u of de docent te informeren van mijn medische toestand voor dat de les aanvangt.

-MIJN HUIDIGE MEDISCHE CONDITIE IS: (schrappen wat niet past, omcirkel wat wel past, omschrijven op stippellijn)

ZWANGER      /        HARTZIEKTE      /       VAATZIEKTE      /         HOGE OF LAGE BLOEDDRUK      /      ASTMA    /         BREUK       /        SUIKERZIEKTE      /      OVERSPANNEN SPIEREN    /    BEPAALDE ZIEKTEN AAN DE ORGANEN     /      OF ANDERE ZIEKTEN ................    /    VOORGESCHREVEN MEDICATIE .............................

-ik ben me ervan bewust dat de les Hot Yoga (40°) een zware vorm van yoga is die uitgevoerd wordt in een zaal op een temperatuur van 40° graden Celsius, de luchtvochtigheid is er ongeveer 50%, en dit gedurende 60 min.  Hot Yin Yoga (40°) wordt ook uitgevoerd op 40°graden Celsius met een luchtvochtigheid van 50%, maar deze houdingen zijn trager, meestal zittend of liggend.  Deze stijl van yoga is iets minder intens dan Hot Yoga (40°). 

De krachtige fysiek inspannende oefeningen van Hot Yoga (40°) kunnen reacties aan mijn lichaam zoals: duizeligheid, misselijkheid, flauwvallen, uitdroging, uitputting, zonneslag-gevoel, en hyponatremie (laag sodium peil) en ik ben me volledig bewust van de mogelijke risico's, gevaren en gevolgen. 

 

-ik zal de instructies volgen die de docent mij geeft, over hoe de yogaoefeningen moeten uitgevoerd worden.  Indien ik weiger de correcte instructies te volgen, sta ik zelf in voor de gevolgen.

Datum:

Naam + handtekening:

volg ons 

  • Facebook - White Circle
  • Instagram - White Circle

​© 2018 by Zensa Yoga Opwijk. Proudly created with Wix.com